Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný Plán Bratislava (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Krása, vidím, že máte kopec argumentov. Je smutné, že ludia len paušálne nadávajú a vlastne ani netušia, čo sa deje... Pekný deň!
936818
< 1 2

RE: 936818

Prečo si myslíš, že by som mal dopodrobna argumentovať a detailne tak rozoberať každého šmejda, čo ma chce obrať o peniaze ?

Veď ten Plán Bratislava je zverejnený. Nech si každý, komu nie je jedno, ako ho nejakí ďalší zbojníci (teraz ako progresívna ľavica ?), cez populizmus, chcú obrať o peniaze za "možnosť" parkovania ale najmä teda využívania autodopravy v meste, prečíta a zváži.

P.S.
Tým samozrejme netvrdím, že v tom Pláne Bratislava nie je aj veľa dobrých nápadov a návrhov riešení, ale kľúčové veci dopravy sú tam postavené na nezmysloch a škodlivých nápadoch.
 

 

Prečo si myslíš, že parkovanie by malo byť zadarmo?

- chceš rekonstruovať panelák - platíš zabratie verejného priestranstva lešením
- chceš pristaviť veľkokapacitný kontajner - platíš zabratie verejného priestranstva
- chceš stánok (s čímkoľvek) - platíš zabratie verejného priestranstva

Prečo by malo parkovanie auta byť iné?
 

RE:NarCamDil

napríklad AJ preto, že parkovanie je súčasťou používania auta a za to už teraz štátu platím dosť (až moc v porovnaní, aké služby za to spätne dostávam).
Napríklad AJ preto, že štát/obec mi neponúka na uspokojenie mojich požiadaviek na prepravu/presun (v meste), primeranú, dostatočnú alternatívu (MHD). Tak nerozumiem, prečo ma chce sankcionovať, nad rámec súčasných platieb, za používanie auta.

Toto mesto NEPATRÍ iba tým, čo chcú spoplatňovať parkovanie !
Ak aj automobilisti DOTUJÚ Bratislavskú MHD, hoci sami ju (možno vôbec) nevyužívajú, tak považujem za arogantné, aby títo ľudia, využívajúci dotované služby sa domáhali spoplatňovania parkovania pre iných.
Ak chcete spoplatnenie parkovania, tak nech mesto prestane finančne dotovať MHD a každý používateľ MHD nech si túto službu zaplatí v takej sume, aby bola finančne sebestačná! To sa vám ako páči ?
Bol by som zvedavý, keby ste mali za každú cestu platiť 5-10 EUR, ako by ste vypisovali pochvalné ódy do diskusii. Samozrejme v "dobre" klimatizovaných prostriedkoch MHD, nech si každý užije aj leto ...
?

Tvoje príklady a jednorázovom zabratí verejného priestoru, čo si uviedol, sú scestné.
Okrem toho, možno za 98% prípadov, ako si ich uviedol, sa v praxi neplatí NIČ, lebo je nezmyselné spoplatňovať také aktivity a pre obec je prospešnejšie, keď sa zrealizujú ... (sú vlastne vo verejnom záujme).
;-)
 

 

Logiku si kde nechal?
Zápchy spôsobuje kopec áut. Takže ak by si zrušil dotované MHD tak by všetci prešli do áut a v podstate by mesto skolabovalo. Ľudia a firmy by začali z mesta odchádzať resp. by si si hľadal prácu podľa toho či to máš tak do 25 min. peši.
No vráťme sa k zápcham. Tvoria ich autá. Ako znížiť ich počet? MHD sa skvalitnila no na náraste cestujúcich sa to veľmi neprejavilo. Neviem či integrovaná doprava niečo zlepšila. No reálne klesnú zápchy len vtedy ak bude cestovanie vlastným autom drahé tak, že si to proste niekto už nebude môcť dovoliť. O tom sú zákazy starých áut do centier miest. A presne o tom je aj platené parkovanie. PS: ako je vo verejnom záujme ak ty zaparkuješ po domom zadarmo?
 

RE:NarCamDil

To asi tebe uniká logika.
Ty si pôvodne argumentoval, že
"Prečo si myslíš, že parkovanie by malo byť zadarmo? " - teda že je úplne "normálne" ak aj parkovanie bude plne spoplatnené, lebo

"- chceš rekonstruovať panelák - platíš zabratie verejného priestranstva lešením
- chceš pristaviť veľkokapacitný kontajner - platíš zabratie verejného priestranstva"

Tak ja som ti na to zareagoval, že to je taká "logika", ako keď by som ja teraz chcel, aby všetci používatelia MHD platili za službu takú cenu, aby táto nebola stratová. Prečo tú MHD (cez dotácie od obce - teda dane od obyvateľov) majú spolufinancovať aj takí, čo MHD nepoužívajú (možno vôbec)?
Čo na tom nerozumieš ?
Ak chceš aby ľudia platili za dočasné zabratie verejného priestoru pre lešenie (pri oprave domu), prečo nemajú platiť len všetci tí, čo využívajú MHD /ako verejnú službu) ...
Alebo sa ti teda zdá, že takýto smeru uvažovania (logiky) je ten správny ?
Alebo chceš uplatňovať rôzny meter, podľa toho, ako sa to TEBE bude páčiť ?

Okrem toho, nejde len o samotné zápchy, ale celkovo o dopravu v meste (dynamickú AJ statickú) ako službu, koncentrovanému výskytu ľudí v lokalite (meste), aby sa mohli prepravovať po jej území - lebo práca, škola, relax, zásobovanie, preprava tovarov, zabezpečenie poskytovania služieb (opravár, ..), ...
Mestá od určitej veľkosti (lokality, hustoty obyvateľov a návštevníkov, kapacitných možností dopravy a pod.) potrebujú riešiť prepravu ľudí výkonnými systémami.
Úzkokoľajné električky na to od určitej úrovne nestačia !
Okrem toho, je neúnosné, ak MHD neposkytne používateľov taký spôsob dopravy, aby z jedného kraja mesta (Devínska Nová Ves) sa dopravil na druhý (Vajnory, Krasňany, Poddunajské Biskupice) do 50-60 minút (ideálne do 45 minút). V Bratislave to je určite ďaleko cez 1:30 hod. ...
To je potom nepostačujúca MHD.

Píšeš: "No reálne klesnú zápchy len vtedy ak bude cestovanie vlastným autom drahé tak, že si to proste niekto už nebude môcť dovoliť."

To je poriadna hlúposť, ak tým ľuďom neponúkneš primerané alternatívne riešenia (k použitiu auta) na presun tak nič podstatne neklesne. Tak ich len spoplatníš, ale ľudia aj tak budú musieť auto použiť. To je len ďalšie zdanenie ľudí ! V podmienkach Bratislavy len ďalšia nehorázna zbojníčina ...
:-(

Nerozumiem, prečo tu obhajuješ takúto chystanú zbojníčinu ?
To si volič najsociálnejšej strany oligarchov ZDER (tretia cesta do pekla) ?
:-(
 

 

Dotovaná MHD slúži aj tým čo ju nevyužívajú. Stačí si predstaviť, že by vôbec nebola a všetci by išli ráno autom. Zápcha by bola už pri výjazde z parkoviska.
MHD v BA sa za posledné roky brutálne zlepšila. Obnova vozového parku je neodškriepiteľný fakt no ľudí to akosi z áut nedostalo. Podľa mňa je scestné tvoje tvrdenie o lepšej alternatíve - MHD nebude nikdy lepšia alternatíva. Naplno bude využívaná len vtedy ak to bude jediná alternatíva. Ľudia sú proste pohodlní a MHD nikdy nebude komfortnejšia ako vlastné auto. Jednoducho nemôžeš na sekať zastávky MHD pod každý dom ani spraviť priame spoje medzi všetkými tými zastávkami.
Na Manhattan môžeš ísť vlastným autom ak mastne zaplatíš. Ak by tam ten poplatok nebol, tak by nižší a stredný manažment určite nechodil metrom a NY by dopravne kolaboval.
Takže ako spraviť z MHD jedinú možnosť?
- zakázať autám vjazd do mesta
- zakázať aspoň časti áut vjazd do mesta (Mexico city používa párny deň=párna ŠPZ, alebo tie eko zákazy starých áut či dieslov)
- znížiť počet áut
- vyššie dane na kúpu, registráciu, pohonné hmoty,...
- obmedziť zákonom vlastníctvo áut (napr. na max 1 na rodinu)
- spoplatniť služby súvisiace z autom - vjazdy do zón, parkovanie,...
- obmedziť automobilovú dopravu na úkor MHD - bus pruhy, preferencia MHD na semafóroch, prednosť pri výjazdoch zo zastávok,....
- obmedziť autá len z jednou osobou resp. podporiť spolujazdu
-...
Dalo by sa pokračovať. Sústredil som sa len na opatrenia smerujúce proti autám. Jasne, nie všetky sú politicky "korektné", no diskutovať sa dá o všetkých.

PS: označiť každého kto nesúhlasí s tvojím názorom za voliča Smeru je lacné a hovorí viac o tvojom mentálnom svete ako o mne. Ja som Smer nikdy nevolil.
 

RE: NarCamDil

Znížiť, obmedziť, spoplatniť, zakázať, zakázať a k tomu vyššie dane.
Vitajte v slobodnej krajine!
(tu vám bude radosť žiť?)
?!

Toto je ako program (Plán Bratislava), ktorý propaguje Matúš Vallo a jeho pomätená skupinka podporovaná ľavičiarmi z Progresívneho Slovenska.
Dúfam, že vás po demaskovaní voliči-automobilisti pošlú tam, kam patríte. Preč!

Podľa tvojich názorov a argumentov (Manhattan ? Veď ani do centra Starého Mesta v Bartislave len tak autom prísť nemôžeš (okrem Kočnera a pár našich)),
vidím, že ty si "jasný".

A dám ešte jednu tvoju perlu:
"Dotovaná MHD slúži aj tým čo ju nevyužívajú. Stačí si predstaviť, že by vôbec nebola ..."

Ja som však nepísal, že by nebola, ale, že skús si predstaviť, že by MHD v BA nebola dotovaná (platená aj z peňazí, od ľudí, ktorí ju nevyužívajú) a teda by si ju platili iba tí, čo ju budú používať.
Alebo to je nad tvoje možnosti chápania ?
A pritom to bola iba reakcia ako príklad postavený k tvojim názorom o spoplatňovaní verejného priestoru (pri parkovaní v meste).
(Inak, za to "parkovanie" na cestách už teraz automobilisti platia DOSŤ ! Je ilúzia, že je to zadarmo! Ale bľabotať to budete dokola ...)
 

 

Mám pocit, že pre tvoje zdravie by bolo lepšie už na teba vôbec reagovať.
Ak chceš diskutovať tak sa prestaň rozčuľovať a začni argumentovať.
Napríklad stále si neodpovedal ako je vo verejnom záujme, že ty zaparkuješ pod svojim domom na verejnom priestranstve zadarmo?

Ak by bola MHD za plnú cenu bez dotácie tak by kopec ľudí začalo chodiť autom, lebo by to bolo lacnejšie a teda zápchy by sa zhoršili. Teda logicky z toho, že MHD je dotovaná ťažia aj motoristi čo sa v BA len vozia a MHD nevyužívajú.
 

RE: NarCamDil

Argumentov som popísal dosť, ale niektorých ľudí argumenty nemajú vplyv.

Ani ty si nebol schopný na moje otázky odpovedať (či sa o nich aspoň zamyslieť) a dokola ideš svoje.
Aký zmysel má s tebou márniť čas v jalovej diskusii ?

Mne stačila tvoje predstava o živote = znížiť, obmedziť, spoplatniť, zakázať, zakázať a k tomu vyššie dane.
To je prístup fašistov a najmä boľševikov.
Taký prístup by mali slobodní ľudia v princípe odmietať. Zbytočne sa tu budeš populisticky obhajovať "verejným záujmom" a myslieť si, že to čo chceš ty, bude "verejným záujmom".
Verejným záujmom musí byť, ľudí s takými boľševickými názormi ako si tu prezentoval, vytlačiť na okraj spoločnosti, aby ste nemohli (príliš) škodiť.
Šmejdi.
 

 

Typický Slovák. Nadáva na to ako tu je, ak niekto navrhne nejaké riešenia tak nadáva tiež. Ak sa ho niekto spýta prečo je to zlé tak dostane odpoveď v duchu lebo a navrch ešte dostane vynadané do nacistov a bolševikov. H***o o mne vieš no otieraš si o mňa hubu už 3 príspevky za sebou bez akejkoľvek argumentácie. Páľ do p**e.,kam s ta mal poslať už dávno.
PS: označiť niečo za hlúpe nie je argument, rovnako ako nadávať osobe diskutujúceho. A ak argument nepresvedči druhú stranu tak to neznamená, že je tá druhá strana hlúpa.
 

 

Aspoň vidno, akú zbojníčinu tu nehanebne obhajuješ.
To si naozaj myslíš, že ti bude každý, koho chceš obrať o peniaze (ako boľševici), tlieskať ?
???

A do tej pi*** môžeš páliť radšej sám.
 

 

Ak tam sú aj dobrú nápady, prosím tip. Sľubujem, že si ich prečítam. A ako neskromný človiečik prosím hneď tri také, aby som mal čo čítať. O množstve blbostí som sa zatiľ dočítal od blogera Hrčku. Vopred ďakujem.
 

 

Pri cca 700 stranovej, cielenej publikácii, je jasné, že musí obsahovať aj dobré nápady.
Celý Plán Bratislava som si prečítal zbežne a niektoré oblasti, ktoré ma zaujímali najviac, dôkladnejšie.
Nechci ale po mne, aby som sa musel k celej publikácii kvôli tebe vracať. Až taký fanda tejto snahy Tím Vallo určite nie som. Skôr naopak. Niektoré návrhy mi veľmi vadia - najmä ohľadom dopravy, financovania a zdanenia, či nejakej reformy (očistenia administratívy mesta) administratívneho aparátu.
Ak tomu pridám "otázky", ktoré zatiaľ nastolil Jano Hrčka, tak ma to utvrdzuje, že 70 odborníkov ako autorov publikácie, ktorí sú skôr rôzni aktivisti, často naivisti, sú veľkým rizikom prípadného úspechu Valla ako primátora a jeho kandidátov na poslancov, pretože, pri následnom presadzovaní Plánu Bratislava, obyvatelia Bratislavy, ale aj návštevníci, budú zase len podvedení, lebo celá Plán Bratislava je na 70% utópia, 20% sú škodlivé nezmysly a možno tých 10% sú realizovateľné, pozitívne riešenia.

Pre mňa je celý Tím Vallo nevoliteľný.
Najmä, ak Plán Bratislava sa spolieha na podporu na úrovni NR SR (zákony, kompetencie) cez prípadnú účasť ľavicového Progresívneho Slovenska. Bez potrebnej podpory z NR SR sa 70-80% z Plánu Btratislava NEDÁ realizovať a myslieť si, že Progresívne Slovensko by malo takú podporu vo voľbách, aby toto mohlo realizovať, je čistá utópia. Bude vôbec zázrak, ak získajú aspoň 3% - teda na ďalšie obdobie finančnú pomoc od štátu a nie to, aby mali významné slovo a vplyv v NR SR.

Dúfam, že sa obyvatelia Bratislavy - voliči, nenechajú opiť prázdnymi sľubmi, čo tu populisticky ponúka Matúš Vallo aj so svojim Tímom Vallo.
 

 

Tak dík, nebudem sa s tým trápiť a pozriem si Hrčkove komenty na feisbuku.
 
Hodnoť

 

Mládá pani mamička, autorka tohoto hrozného textu, ste trvalým pobytom bratislavčanka?
Lebo tak účeleovo zlomyseľne sa nevyjadrovali ani Nesrovnalovi východniari, ktorí nakladali
pani Kratochvílovej, jednej z citovaných blízkych osôb Vami glorifikovaného kandidáta.
 

< 1 2

Najčítanejšie


  1. Adam Nochta: Ľuboš Blaha, ban-sexuál 5 806
  2. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficova kurtizána a Čižnár-Gašparovičovi protežanti 1 910
  3. Peter Kollega: Papalášstvo od Mečiara po Beblavého 1 400
  4. Pavel Sibyla: Ako sa znásilňujú štatistiky nezamestnanosti za Matoviča 1 201
  5. Martin Greguš: Rozšírenie uhoľnej bane Turów - otvorená výzva ministrovi Jánovi Budajovi: STOP 772
  6. Adam Puškár: Obec Marianka varuje Stupavu pred výstavbou projektu Habánky 712
  7. Mišo Šesták: Ako známy rómsky muzikant zhudobnil vypálenie Lučenca ruskou armádou 667
  8. Stanislav Martinčko: Excelentný Rašiho plán na Koronu! 602
  9. Jozef Sitko: Ficov zákon o teple „okradol“ veľa domácností 545
  10. Dominika Dongova: Kňaz, jeho slová a ja.. 485

Rebríčky článkov


  1. Radoslav Žilinský: Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov
  2. Július Kovács: Páni čitatelie a blogeri celé to tu v SME zapácha hoci Haščákom a Martinom Borguľom
  3. Naďa Mitanová: Neodoslané listy, pozabudnuté sny, záhrady zarastené burinou...
  4. Stanislav Martinčko: Excelentný Rašiho plán na Koronu!
  5. Olívia Lacenová: Bitcoin si razí cestu nahor. Prekonal trojročné maximá
  6. Peter Biščo: Pán premiér, je nevyhnutné odložiť plienky a ...
  7. Nikola Ivanov: 10 častých chýb pri investovaní
  8. Peter Žiak: Mao-Tovič - za 9 mesiacov tam, kde Fico za 12 rokov ...
  9. Miroslav Binčík: Deti, kto sa nezmestí na javisko, pôjde do sakristie
  10. Dušan Seberíni: Bájka o besnom kocúrovi


Už ste čítali?